Fények és képek

1.

Vonzások és változások (Nemzeti Múzeum)

     A török kiűzése után három évszázad anyagából merített a kiállítás. A XX. századi művészet már kimaradt. Kiemelném id. Markó Károlyt, még inkább Munkácsy Poros út (I.) c. festményét, mely már majdnem impresszionista. A Poros út Munkácsy három legjobb művei közé tartozik (a Siralomházzal együtt). Fertőszögi Péter a tárlatvezetésen hozzátette: a harmadik legjobb képet mindenki maga választhatja ki.

A Nemzeti Múzeum

A Nemzeti Múzeum

 

Munkácsy Mihály Poros út (I.)

Munkácsy Mihály Poros út (I.)

2.

     Ugyanitt volt a Sajtófotó kiállítás is. Besurrantunk. Számomra Bócsi Krisztián Kertész Imréről készített portréja volt a legérdekesebb. Megfogta az emberi-írói állapot jellemzőjét: a magányt, a fájdalmas elzárkózás felbonthatatlannak tűnő pillanatát.

Bócsi Krisztián Kertész Imre sajto-foto.hu

Bócsi Krisztián Kertész Imre sajto-foto.hu

Betegen         boon.hu

Betegen boon.hu

3.

     Chochol Károly – A XII. kerületbe szólított a meghívó. A művész nemrég a XVIII. kerületben állított ki. Érdemes összevetni a Sajtófotó képeivel, melyek mind jó színvonalú alkotások. De Chochol Károlynak világszemlélete van, mely egyéniségéből, kultúrájából fakad, mint ahogy Feledy Balázs is utalt erre megnyitó beszédében.

A megnyitó

A megnyitó

Badacsony

Badacsony

4.

     Végül Krausz Margit színei, formái, sugallatai az Alkotmány utcában. Miről is szól az ő festészete? Mintegy álomban átéljük a születés, az elvágyódás, a félelem, az öröm szinte megfoghatatlan játékát… Felébredve ránk csap a valóság, s újra visszatérnénk az álom rajzolta körvonalakhoz.

Fénycsóva

Fénycsóva

A semmi ágán

A semmi ágán

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.